Dacă alte firme au dat afară pe capete angajaţi, au tăiat din costuri şi au renunţat la planurile de dezvoltare, în industria IT lucrurile au mers înainte. Antreprenori tineri, de până în 30 de ani, care şi-au clădit afaceri sănătoase, au rezistat cu brio recesiunii. Au inovat şi astfel au înregistrat vânzări de milioane de euro.
Au în jur de 30 de ani, sunt pasio-naţi de tehnologie şi deja au pus la punct business-uri de milioane de euro, pe care au reuşit să le dezvolte în plină criză. Tinerii antreprenori Mihai Pătraşcu, George Lemnaru şi Bogdan Tudor au ales să rămână în România şi să dezvolte proiecte relevante, unele chiar la nivel internaţional, iar dacă lucrurile vor merge bine vor încerca să aducă acasă şi alţi specialişti de vârsta lor plecaţi peste hotare. Până acum, cei trei au demonstrat că şi la noi se pot face afaceri sustenabile, fără ca la mijloc să se găsească contracte cu statul sau conexiuni dubioase cu lumea politică.
Vânzări de 10,5 milioane euro
Pe Mihai Pătraşcu (29 de ani) l-am găsit în mansarda magazinului evoMag, înconjurat de o echipă tânără şi entuziastă. Se prezintă simplu: „Mihai", întinde mâna, zâmbeşte şi lasă pe mai târziu schimbul de cărţi de vizită. Deduci repede că e un tip uşor abordabil, modest, prietenos. Motto-ul de pe site-ul său, „Uşa mea este mereu deschisă", se confirmă şi în realitate.
EvoMag este un magazin online, care vinde peste 30.000 de produse din domeniul IT&C. A fost înfiinţat în urmă cu şapte ani, când vânzările aveau loc doar online. În plină criză, Mihai a decis totuşi să îşi extindă afacerea şi să deschidă un showroom, unde să poată fi expuse produsele aflate la vânzare pe site. „Dacă ar fi fost după mine, aş fi păstrat magazinul doar în online, dar am urmat trendul şi am deschis un showroom. În România, clientul are nevoie să ştie că exişti. Vrea să vină să vadă, să testeze