BRD, a doua banca din Romania dupa BCR, a obtinut anul trecut un profit net de 465 milioane lei (109,7 milioane euro), in scadere cu 7% fata de anul 2010.
Rezultatele financiare obtinute de BRD - Groupe Societe Generale in anul 2011 reflecta atat persistenta unui mediu economic dificil, cat si transformarile intervenite pe piata financiar-bancara, se arata intr-un comunicat al bancii.
Dupa un an 2010 incheiat cu o scadere de 1,3% a economiei, anul 2011 a adus o crestere economica timida si o scadere semnificativa a inflatiei (de la 8% la sfarsitul anului 2010 la 3,1% la finalul anului 2011).
La sfarsitul anului 2011, reteaua bancii numara 937 de unitati, cu un personal de 8.245 de persoane.
Volumul total al creditelor acordate clientelei a crescut cu 1,1% fata de anul 2010, pana la 33,5 miliarde lei, in special datorita cererii din partea clientelei de persoane fizice in cadrul programului "Prima Casa" si al campaniei "Restart", dedicata refinantarii creditelor.
Depozitele clientelei la sfarsitul anului 2011 au crescut cu 0,9% fata de 31 decembrie 2010, ajungand la 30,2 miliarde lei, distributia pe mari categorii de clientela fiind sensibil egala (50,3% retail versus 49,7% corporate).
Raportul credite/depozite se situeaza la un nivel de 111%, sub media sistemului bancar (116,7%).
Venitul net bancar a atins 3,23 miliarde lei, in scadere cu 9% fata de anul 2010, fiind afectat de declinul marjei nete de dobanda. Cu toate acestea, veniturile din comisioane au demonstrat rezilienta datorita contributiei comisioanelor aferente operatiunilor cu carduri si celor aferente unor angajamente extrabilantiere.
Cheltuielile operationale au fost mentinute sub control, ramanand stabile fata de nivelul inregistrat in anul 2010. Raportul cost/venit a fost de 42,7%, mult sub media sistemului