Pe lângă necazurile provocate de iarnă şi tot cortegiul ei de probleme care nu ne mai lasă nici să vedem partea frumoasă „de sezon“, cei curajoşi au fost invitaţi să urmărească reluarea producţiei cu Mefistofelede Boito la Opera Naţională Bucureşti, montată cu mult succes în anii ’90 la Iaşi, „împrumutată“ în 2004 la ONB. Acum, deşi nu am înţeles dacă rămâne definitiv sau este tot… „în vizită“ în Capitală, realizatorii – regizoarea Anda Tăbăcaru-Hogea, care între timp a devenit director al Studioului Experimental de Operă şi Balet „Ludovic Spiess“ la teatrul liric bucureştean pe care scenograful Cătălin Ionescu-Arbore îl conduce, în calitate de director – au readus spectacolul în lumina reflectoarelor, din distribuţia anterioară regăsindu-se acum doar basul Mihnea Lamatic; în rest, debuturi surprinzătoare, unele inspirate, altele… Cu certitudine însă, preluarea baghetei de către Tiberiu Soare este un real câştig, ceea ce se simte, de fiecare dată, în sonoritatea şi construcţia unitară a partiturii. O punere în scenă care, aşa cum afirmam încă de la premiera ieşeană, în urmă cu 13 ani, merită din plin să fie văzută – în ce priveşte aspectul vocal-interpretativ, vor aprecia (sau nu) melomanii. Se observă însă, în politica de PR a ONB, o schimbare în maniera de adresare, apropiindu-se mai curând de revistele mondene, anunţând, spre exemplu, că „pentru a oferi ocazia unui număr cât mai mare de spectatori să se bucure de un spectacol extraordinar de operă – Mefistofele –, Opera Naţională Bucureşti propune publicului o promoţie de nerefuzat! Pentru fiecare bilet cumpărat, va fi oferit unul gratuit, de aceeaşi valoare. Promoţia este valabilă pentru cea de-a doua reprezentaţie a producţiei Mefistofele, programată sâmbătă, 18 februarie, ora 18,30. (…) Superproducţia Mefistofeleînseamnă peste 200 de interpreţi, decoruri monumentale, costume impresionante, jocuri de