Să privim şi partea plină a paharului (cu venin) adus de iarna vopsită în galben şi portocaliu. Nu este un mare secret că „zăpada” este şi o mare afacere din care băieţii deştepţi din Transporturi scot profituri uriaşe. Deşi cuvântul „transporturi” implică mişcarea, acum ne aflăm în stare de nemişcare, deoarece, pentru a acoperi rahatul acestei mari hoţii, s-a decretat închiderea drumurilor naţionale în mai multe judeţe. Transportatorii ţipă de mama focului împotriva interdicţiei de circulaţie, spunând că măsura este abuzivă şi produce, în lanţ, amplificarea haosului, „exportând” criza şi în judeţele în care nu sunt probleme. Nemulţumire cu grad mare de acoperire. Să ţii un drum european (E-85) închis de câteva zile provoci deliberat goluri în aprivizionarea Moldovei, dar şi a Capitalei. La fel, incapacitatea de a „elibera” Autostrada Soarelui – ce ironie! – blochează legătura cu Portul Constanţa.
Madam Boagiu a plecat din post, lăsând moştenire decizia de închidere a multor drumuri naţionale – fără număr, fără număr – care, iată, sunt închise şi acum. Directorul de la CNADR, pe care l-am întâlnit în emisiune la Antena 3, nu a putut răspunde câţi kilometri de drumuri naţionale erau închişi circulaţiei ieri (luni), la ora 12:00. Nu ştia sau nu dorea să dea informaţiile exacte nici despre utilajele proprii ale CNADR angajate în deszăpeziri. În schimb a fost foarte vexat când l-am întrebat despre suma încasată de firmele care au contractele scandaloase, aflate acum în atenţie. „Nu este suma pe care o vehiculaţi dvs., presa, este de patru ori mai mică, pentru că sunt contracte multianuale”. Deci, nu sunt 200 de milioane de euro, ci DOAR 50 de milioane de euro! Atât plătim în 2012 ca să închidem drumurile de la primul viscol şi până când va da Dumnezeu ceva căldură. Cât despre dotările necesare cu utilaje specifice pentru deszăpezire – freze în primul rând, di