Blocarea transportului rutier duce la paralizarea economiei nationale si ar putea avea efecte negative asupra produsului intern brut, spun transportatorii, care cer autoritatilor masuri de urgenta pentru deblocarea drumurilor. Vezi cum este afectata economia de inchiderea soselelor.
Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) solicita autoritatilor masuri de urgenta pentru a se asigura circulatia vehiculelor comerciale pe drumurile nationale si europene din Romania, mai ales pe drumurile care fac parte din cordoarele europene.
"Orice inchidere a acestor segmente esentiale de drum poate fi justificata numai in scopul deszapezirii drumului, care sa faciliteze si nu sa blocheze circulatia vehiculelor comerciale. Inchiderea drumurilor trebuie facuta pentru curatarea acestora si nu doar pentru a evita accidentele si incidentele", au spus reprezentantii UNTRR.
Transportatorii atentioneaza ca intreruperea necontrolata a circulatiei camioanelor duce la "intreruperea aprovizionarii cu alimente, apa si produse de stricta necesitate a populatiei, la intreruperea activitatii de productie a unor firme mari - care nu mai pot stoca ceea ce produc - Dacia-Renault, si astfel se pune in pericol atingerea indicatorilor macroeconomici ai romaniei pentru 2012".
UNTRR a subliniat ca anul trecut, exporturile Dacia au contribuit la schimbarea evolutiei PIB din scadere in crestere, chiar daca timida, iar acum compania nu poate exporta pentru ca sunt camioanele blocate pe DN 7.
Constantin Stroe, reprezentant al Dacia, a declarat insa ca spera sa nu se blocheze activitatea companiei. Acesta a admis insa ca exista anumite probleme din cauza blocajelor rutiere. "Ne miscam mai greu, dar ne miscam", a spus Stroe.
Intrebat in ce masura este mai exact afectata compania, acesta a raspuns ca "nu este cazul sa ala