Lăcomia băncilor din perioada de "boom" economic şi politica lor ulteri-oară începe să se întoarcă împotriva lor, astfel că încrederea clienţilor s-a "evaporat", ne-a declarat avocatul Gheorghe Piperea, care apără interesele mai multor grupuri de clienţi în procesele colective intentate cu ocazia aplicării OUG 50/2010 privind creditele retail. Înfăţişările cu BCR şi Volksbank vor avea loc în această lună.
Avocatul subliniază: "O bancă fără încrederea clienţilor nu mai are obiectul muncii. Se observă că încrederea clienţilor, acest combus-tibil fără de care maşinăria de făcut bani nu mai porneşte, s-a "evaporat". Poate este bine să reamintim tuturor managerilor de bănci, atât de puţin obişnuiţi cu realitatea ultimilor ani în care încrederea - o noţiune, oricum, evanescentă - nu mai există, ceea ce spunea Benjamin Franklin: < Poţi minţi anumite persoane tot timpul, poţi minţi pe toată lumea un timp, dar nu poţi minţi pe toată lumea, tot timpul >. Eu aş adăuga că cineva va observa şi îţi va dezvălui impostura", punc-tează avocatul.
* "Am solicitat instanţei să oblige BCR la restituirea către clienţii noştri a sumelor plătite nedatorat în baza clauzelor abuzive"
"Prin cererea de chemare în judecată, am solicitat instanţei să constate caracterul abuziv în ceea ce priveşte clauzele din contractele de credit care prevăd că dobânda este formată dintr-o marjă fixă plus dobânda de referinţă/administrată afişată la sediile BCR, precum şi orice altă clauză care permite băncii modificarea în mod unilateral a cuantumului dobânzilor", ne-a explicat avocatul. Totodată, domnia sa contestă, în numele clienţilor săi, clauzele care prevăd perceperea unui comision de acordare a creditului sau de administrare, calculat la valoarea iniţială a creditului, pe cele care reglementează plata unui comision de urmărire riscuri calculat la valoarea iniţială a creditului, precum