Românii se pot angaja la o instituţie a Uniunii Europene. Oficiul European pentru Selecţia Personalului (EPSO) scoate la concurs, în martie, 300 de posturi în domenii precum administraţie publică europeană, comunicare, drept şi relaţii externe.
Este vorba despre slujbe de începător, cu lefuri lunare cuprinse 4.200 de euro şi 5.350 de euro. Pentru cei cu experienţă, salariile pot depăşi 5.350 de euro.
Un administrator (funcţionar european permanent) se ocupă cu elaborarea politicilor şi aplicarea legislaţiei europene. El mai efectuează analize şi oferă consiliere.
Pentru posturile din domeniile Drept şi Audit sunt necesare studii de specialitate. Pentru celelalte domenii, candidaţii pot fi absolvenţi de Management European, Jurnalism, Sociologie, Comunicare sau Relaţii Internaţionale.
Paşii pentru a obţine slujba
Primul pas este crearea unui cont pe site-ul oficial al Oficiului European de Selecţie a Personalului www.eu-careers.eu, după care se poate aplica on-line pentru locul de muncă dorit.
Selecţia pentru un job european cuprinde o etapă de preselecţie care se susţine pe calculator, contra cronometru.
Acest test se derulează în România şi nu are legătură cu pregătirea profesională de specialitate. Sunt testate abilităţile de raţionament verbal (capacitatea de atenţie şi înţelegere a unui text), cele numerice (de înţelegere a unei probleme matematice), precum şi capacitatea de gândire situaţională (de exemplu se dă un enunţ cu o situaţie posibilă de la locul de muncă, pentru care există patru variante de răspuns şi din care trebuie alese cea mai bună şi pe cea mai rea variantă). "În felul acesta se doreşte să se vadă care este nivelul de adaptare la o cultură organizaţională pe care Uniunea Europeană doreşte să o promoveze", explică Alin Ghizăşan, managerul site-ului Euroconcurs.ro, companie care oferă pregătire celor inter