Primaria sectorului 1 a contractat pentru serviciul de deszapezire compania Romprest. Serviciul de deszapezire este parte componenta a contractului de salubrizare, un contract controversat si disputat in instanta. Pentru anul trecut, (iarna 2010-2011), Primaria sectorului 1 a platit pentru serviciile de deszapezire prestate de Romprest aproximativ 2,1 milioane lei. Reprezentantii Primariei au explicat ca nu exista in contractul pentru deszapezire o suma fixa pentru acest serviciu. Plata serviciului se face pe baza facturilor emise de companie, dupa ce ele sunt verificate de Primaria sectorului 1.
Primaria sustine ca 20 de inspectori au monitorizat si inregistrat actiunile de deszapezire ale RomprestCiteste si: Cum se platesc lucrarile de deszapezire in judetul Vrancea, cat costa deszapezirea anul acesta si cum se monitorizeaza activitatile. Studiu de caz: Consiliul Judetean VranceaPurtatorul de cuvant al Primariei sectorului 1 a explicat ca, pana in acest moment, nu a fost platita nici o factura din cauza unor neconcordante. In plus, compania Romprest a fost sanctionat cu 20.000 lei pentru ca nu a actionat corespunzator pe strazile secundare.
Deszapezirea filmata si fotografiata
Purtatorul de cuvant al Primariei sectorului 1, Alexandru Ichim, a declarat pentru HotNews.ro ca deszapezirea este verificata extrem de strict in sector. “Se urmaresc toate aspectele interventiei: combustibilul utilizat, cantitatea de material folosita, traseele pe care s-a intervenit. Se face o verificare riguroasa”, a mentionat Alexandru Ichim.
Oficialii primariei sustin ca interventia Romprest este urmarita de inspectorii Primariei sectorului 1 si de politia locala. Potrivit acestora, inspectorii verifica operatiunea inca din prima faza. Spre exemplu, inca din depoul unde sunt utilajele se verifica in parte cata benzina au in rezervor si ce cantitate