Am vizitat, din nou, locul de muncă al unui profesor. De această dată, am aflat opinii, păreri şi sentimente ale unui dascăl de geografie. Zoltan Menyhart, predă această materie de 11 ani în cadrul Gimnaziului Friedrich Schiller din Târgu-Mureş.
Reporter: Oferiţi-ne câteva informaţii referitoare la activitatea didactică…
Zoltan Menyhart: Am început să predau în anul 2001, la Şcoala Generală Nr. 16, actualul Gimnaziu Friedrich Schiller şi în paralel cu asta, la Colegiul Naţional “Al. Papiu Ilarian”, la clasele de la secţia germană dar am avut întotdeauna câteva ore şi la secţia română. Din 2001 şi până astăzi, fără întrerupere, am fost profesor de geografie. Practic, m-am consacrat la cele două unităţi.
Rep.: De ce aţi ales această disciplină şi nu altceva?
Z.M.: În primul rând, cred că am avut vocaţia de profesor, pe urmă cred că am şi ceva transmis de la mama, tot un pedagog. Dincolo de aceste lucruri, m-am simţit atras de natură, încă din copilărie. Dar abia la facultate mi-am dat seama că geografia nu înseamnă neapărat iubirea faţă de natură sau faţă de mediul înconjurător, ea înseamnă ceva mult mai mult şi mult mai complex, căci are şi o încărcătură umană, pe lângă cea care ţine de natură.
Rep.: Care este atuul acestei discipline vizavi de altele?
Z.M.: În general, în afară de capacităţile cognitive, care oricum vor fi dezvoltate şi la alte discipline, majoritatea elevilor se simt atraşi şi de natură. Astfel, înţeleg ce este de fapt, natura şi mediul umanizat, căci nu mai putem vorbi doar de un mediu natural, iar elevii de clasele a V-a şi a VI-a învaţă să lucreze cu hărţile, iar în clasele mai mari, apar şi alte aplicaţii practice.
Rep.: Care sunt satisfacţiile acestei profesii?
Z.M.: Satisfacţiile vin atunci când văd un elev că prezintă ceva din acest domeniu, când lucrează la hartă sau cu aparatura electronică.