Cand a aparut primul magazin ambulant Mic.ro pe Aleea Aliorului din Berceni, coada era de 50 de persoane. Dupa 5 minute au ramas 20 de oameni, iar in urmatorul sfert de ora nu mai era nimeni. La 25 de metri, un Mega Image oferea aceleasi produse la preturi cu 20% mai mici. Cand s-a lansat, Patriciu a anuntat marea cu sarea. Intre timp marea s-a retras, iar Patriciu a ramas cu sarea si cu procesele de insolventa. Oficial, nimeni nu comenteaza de ce ditamai magnatul, cotat printre cei mai bogati romani, a ajuns sa nu-si mai plateasca la timp angajatii, iar retelelor de magazine pe care le controleaza sa li se ceara insolventa. Nu mai punem imprumuturile bancare de circa 45 de milioane de euro date pe Mic.ro Retail şi Minimax Discount. Observatorii din retail sunt impartiti. Unii spun ca Patriciu stia din start ca va fi o teapa, altii spun ca managerii recrutati pe bani grei l-ar fi tepuit, in timp ce a treia categorie da vina pe strategia proasta de piata.
Cel mai sifonat din toata povestea asta e tot Patriciu, care dadea lectii intr-un jurnal pe care-l patroneaza despre cum se face comertul capitalist. Lectii care i-au fost fatale pana la urma. "De ce sa cumpar de la Patriciu", zice vecinul de la doi, "cand doamna Ioana de la Mega (in fapt, Red Market) imi da marfa mai ieftina?"
"Mie mi-a facut o oferta anul trecut, in toamna. Frumos colorata (vezi mai jos), ca imi da 1200 de lei pentru functia de asistent magazin. Cum ati vazut Dumneavoastra banii astia, asa i-am vazut si eu. In schimb, a trebuit sa dau o garantie de cateva salarii. Proasta de mine, am semnat, marturiseste Ioana "aventura”ei cu Mic.ro
De partea managementului, treburile sunt mai complicate. “Nu comentez. Am lucrat pentru ei cateva luni, apoi am plecat. Nu doresc sa discut despre asta”, se fereste Traian Simion, fost director general Albalact s