Producătorul de cosmetice Farmec Cluj-Napoca estimează pentru anul acesta o creştere de 5% a businessului, până la circa 116,5 mil. lei (26,8 mil. euro la cursul actual).
Compania mizează astfel pentru 2012 pe un avans mai mic al vânzărilor comparativ cu ultimii doi ani marcaţi de scăderea consumului.
"Chiar dacă în ultimii doi ani cifra de afaceri a Farmec a crescut cu peste 10%, anul acesta suntem mai ponderaţi în estimări şi am bugetat o creştere doar cu 5%. Considerăm că 2012 va fi un an dificil pentru toată economia românească, indiferent de piaţa pe care activăm. Vom continua strategia de lansare de noi game de produse şi avem un plan de investiţii pus la punct, dar rămânem precauţi", a adăugat Mircea Turdean, directorul general al Farmec Cluj-Napoca.
Investiţiile Farmec în 2012 se vor ridica la 600.000 de euro şi vor fi direcţionate, atât către achiziţia de echipamente tehnologice noi şi modernizarea liniilor de producţie, cât şi către amenajarea spaţiilor de birouri, achiziţia de echipamente noi de lucru, programe de reabilitate termică a clădirilor.
Tot pentru acest an Farmec va miza şi pe piaţa produselor de curăţenie a bucătăriei, a băii şi a obiectelor sanitare unde compania este prezentă cu brandurile Nufăr şi Triumf.
Anul trecut compania a obţinut afaceri de 110,9 mil. lei (26,2 mil. euro), în creştere cu 15,6% în lei comparativ cu anul anterior. Iniţial compania îşi bugetase un avans de 7%, la jumătate faţă de cel realizat.
"În 2011, eforturile noastre s-au concentrat pe două direcţii - pe de o parte am continuat dezvoltarea brandului Gerovital cu produse noi, iar pe de altă parte am continuat procesul de eficientizare a procesului de producţie", a spus Mircea Turdean. Din totalul cifrei de afaceri din 2011, 10% a provenit din exportul către state precum Japonia, Liban, Spania, Italia sau Ungaria.
Pe