Inspectorul şcolar pentru mentorat, Sabin Paşcan ne-a dat câteva informaţii despre mentorat, ce presupune acesta şi cum se obţine grila de evaluare a portofoliului cadrului didactic în vederea obţinerii funcţiei de profesor mentor. Detalii în interviul de mai jos!
Reporter: Ce presupune a fi profesor mentor?
Sabin Paşcan: Statutul de cadru didactic mentor apare în Legea Educaţiei Naţionale nr. 1 din 2011. Aceasta prevede ocuparea unei funcţii didactice de către un cadru didactic, potrivit metodologiei, prin concurs. Acesta se ocupă cu stagiarii, care, după master didactic de doi ani şi promovarea concursului de titularizare, intră în sistem. În concluzie; cadrul didactic mentor se ocupă cu tinerii care se află în primul an de învăţământ, după terminarea masterului didactic şi promovarea examenului de titularizare a concursului de ocupare a unei funcţii didactice.
Rep.: Care sunt criteriile de evaluare?
S.P.: Criteriul esenţial, este acela de a fi titular în învăţământ, gradul didactic I, calificativul “foarte bine” pe ultimii cinci ani, participarea la un curs de formare, perfecţionare, acreditat de Ministerul Educaţiei în ultimii cinci ani, avizul medical şi cazier judiciar.
Rep.: Ce presupune întocmirea acestui portofoliu?
S.P.: Acesta trebuie să conţină CV, o grilă de autoevaluare, grilă detaliată de Comisia Judeţeană pentru Mentorat şi aprobată de Consiliul de administraţie, conform instrucţiunilor din metodologie. Pe baza acestei grile de evaluare, cadrul didactic îşi întocmeşte punctajul iar la dosarul personal trebuie să existe documente justificative acordării punctajului respectiv.
Rep: Ce ne puteţi spune despre punctaj?
S.P.: Punctajul maxim este 95, minimum de promovare este 80, iar după promovarea probei de portofoliu, urmează susţinerea a două probe practice, în perioada aprilie-mai, şi numai după promovar