Autorităţile române au fost anul trecut unul dintre actorii majori din piaţa de publicitate, volumul bugetelor ajungând la circa 35 mil. euro
Din cheltuielile totale, aproximativ 75-80% reprezintă sume din proiecte cu finanţare nerambursabilă
Avădani, CJI: În condiţiile în care bugetele de publicitate din sfera privată au scăzut până aproape de jumătate, pe fondul crizei, cele publice s-au dublat
Statul român a fost anul trecut unul dintre actorii majori de pe piaţa de publicitate, volumul bugetelor dublându-se faţă de anul 2010, în condiţiile în care transparenţa acestor contracte a scăzut, relevă studiul "Publicitate publică: Acceleraţi!", lansat ieri de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI).
În perioada ianuarie-octombrie 2011, autorităţile publice au oferit spre contractare bugete în valoare de peste 137 milioane lei (aproximativ 32,5 milioane euro).
Per total, piaţa de publicitate publică din România are potenţialul de a depăşi 150 milioane lei (circa 35 milioane de euro, dintre care aproximativ 75-80% reprezintă sume din proiecte cu finanţare nerambursabilă). "Piaţa de publicitate publică în România este în continuă creştere, mai ales datorită accesării fondurilor nerambursabile europene. Se constată aproape dublarea sumelor disponibile în 2011 faţă de anul 2010", arată reprezentanţii Centrului pentru Jurnalism Independent.
În contextul în care criza economică a făcut ca bugetele din publicitatea privată să scadă dramatic, chiar şi cu 50% în unele cazuri, publicitatea publică a înregistrat o creştere atât din punct de vedere al numărului de reclame, cât şi al valorii acestor proiecte.
"În condiţiile în care bugetele de publicitate din sfera privată au scăzut până aproape de jumătate, pe fondul crizei economice, cele publice s-au dublat, făcând din stat unul dintre principalii jucători pe piaţa de media din Ro