Proprietarii agenţiilor de turism din Israel spun că ţara noastră are o problemă de rezolvat: lipsa agrementului din staţiunile turistice. Exemplu este dată chiar Poiana Braşov. „De exemplu în Poiana Braşov turiştii israelieni nu au ce face, nu au unde se distra şi n-au un mall unde să poată face cumpărături”, a afirmat Miriam Eliad, care conduce agenţia România Travel Plus. Aceasta a adus anul trecut în România circa 5.000 de turişti din Israel.
Anul trecut, peste 20.000 de turişti din Israel au vizitat România, în creştere cu 8%, potrivit reprezentanţilor Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, principalele atracţii fiind staţiunile montane, cele balneare şi cazinourile. Cele mai căutate sejururi de către turiştii israelieni în România sunt cele de 6-7 nopţi şi costă, în medie, între 650 şi 750 de euro de persoană.
„Faţă de anii trecuţi, când veneau în staţiunile româneşti generaţii care aveau părinţii născuţi în România, acum au început să vină şi tinerii. Cele mai noi mijloace de distracţie ale acestora în staţiunile româneşti sunt plimbările cu jeep-urile, cu bicicletele şi cu snowmobilele”, a declarat Marian Schwartz, directorul hotelului Rina din Sinaia, prezent la târgul International Mediterranean Tourism
Market (IMTM), care se desfăşoară în perioada 14-15 februarie la Tel Aviv şi la care România participă cu un stand.
Ambasadorul României în Israel, Edward Iosiper, a afirmat că în această ţară sunt circa 300.000 de etnici români. „Este îmbucurător că în ultima perioadă au început să viziteze România nu doar etnici români, ci şi israelieni”, a spus ambasadorul. În general persoanele în vârstă de peste 60 de ani sunt interesate de ofertele balneare sau vor să viziteze locurile în care s-au născut, în timp ce tinerii sunt atraşi de turismul activ şi de aventură. Altă categorie este reprezentată de turiştii familişti, cu 2-3 co