* decizia de a închide drumurile naţionale a împotmolit activitatea economică a judeţului
* TIR-urile au fost împiedicate să ajungă la Brăila din cauză că drumurile naţionale au fost închise circulaţiei chiar şi la cea mai mică ameninţare cu ninsori şi viscol * astfel, fabricile locale au fost blocate de lipsa aprovizionării cu materie primă, ba chiar unele şi-au întrerupt lucrul * marile magazine au fost golite de fructe, legume, conserve şi nu s-au mai putut aproviziona nici ele * şi transportatorii au avut de suferit din cauza blocărilor de drumuri: n-au mai putut face curse şi astfel n-au mai avut încasări
Sute de mii de euro pierderi, salariaţi trimişi acasă din lipsă de materie primă, magazii burduşite de comenzi care n-au mai apucat să plece la clienţi, sute şi sute de familii din judeţ îngropate pur şi simplu de nămeţi, plus rafturi goale. Iată, în doar câteva tuşe grosiere, tabloul unui judeţ paralizat pur şi simplu din cauza deciziilor luate la centru, dintr-un birou călduţ. Despre ce decizii este vorba? Acelea prin care s-au închis drumurile naţionale la cea mai mică ameninţare cu ninsori. N-a contat pentru nimeni de la centru că o săptămână de blocaj poate duce la faliment economia unui judeţ. Şi totuşi, şefi de Bucureşti au semnat cu atâta lejeritate ordinele de închidere a drumurilor naţionale! Toate astea în numele umanităţii şi al evitării oricărui pericol ca vreun "tulburat", care nu ascultă recomandarea autorităţilor de a nu pleca la drum, să rămână înzăpezit cu tot cu maşină. Au izolat astfel, din pix, timp de mai bine de o săptămână, judeţele din sud-estul ţării, inclusiv Brăila. Chiar şi oficialii locali au recunoscut că închiderea DN-urilor a fost o măsură mult prea drastică.
Cel mai grav episod de iarnă din acest sezon rece a fost cel de săptămâna trecută. După zile de ger năprasnic, peste zona de sud şi sud-est a ţării s-a abăt