Zilnic un convoi de 40 de camioane cu două pluguri în faţă şi două în spate străbate traseul Constanţa-Tulcea pentru a asigura combinatul Alum Tulcea cu materie primă pentru producţia aluminei, a declarat Marian Năstase, vicepreşedinte al Consiliului de Administraţie al Alro.
"Pe calea ferată nu se poate, canalul Sulina e şi el îngheţat. Explorăm posibilitatea folosirii unui spărgător, Perseus. E foarte greu, însă, pentru că Dunărea e îngheţată şi dacă spargi gheaţa există nişte riscuri, respectiv ca unele dintre navele prinse în gheaţă să se scufunde", a spus Năstase.
Grupul rus Mechel a oprit ieri temporar activitatea la combinatele Mechel Câmpia Turzii şi Ductil Steel Buzău, în urma problemelor înregistrate la aprovizionarea cu materii prime, cauzate de condiţiile meteo dificile, iar operaţiunile vor fi reluate săptămâna viitoare.
"În ultimele zile, accesul fabricilor la principalele rute de transport rutier au fost blocate, din cauza viscolului. Traficul camioanelor de mare tonaj pe drumurile din România a fost oprit sau limitat. Operaţiunile pe căile ferate sunt, de asemenea, limitate puternic", se arată într-un comunicat al grupului.
Ductil Steel Buzău şi Mechel Câmpia Turzii îşi vor relua activitatea pe 22, respectiv 24 februarie, odată cu eliminarea efectelor viscolului.
Autorităţile se concentrează puternic pe alimentarea termocentralelor cu cărbune pentru ca producţia de energie să nu sufere. România limitează exporturile de energie în orele cu vârf de consum pentru a asigura sistemul energetic românesc.
Directorul general al Electrica, Ioan Folescu, declara acum câteva zile că în zonele din Buzău şi Vrancea, unde au căzut stâlpi, romii au început deja să îi dezmembreze şi să-i fure.
Zilnic un convoi de 40 de camioane cu două pluguri în faţă şi două în spate străbate traseul Constanţa-T