Autoturismele cu tracţiune integrală şi o gardă la sol superioară reprezintă cea mai sigură soluţie pentru transportul personal, în această perioadă. Sursa: EVZSursa: EVZ
1 /.
Aşa după cum iarna nu-i ca vara, nici autoturismele care îşi pot croi drum prin nămeţi nu sunt la fel ca acelea capabile să-şi facă treaba atunci când şoselele sunt "la vedere". Chiar dacă, în unele cazuri, par a fi. Aşa stau lucrurile cu SUV-urile fără sistem de tracţiune integrală, dar şi cu autoturismele "normale", berline sau hatchback, echipate cu 4x4.
Dincolo de temeritatea şi abilităţile celui de la volan, premisele tehnice ale succesului, atunci când se negociază un drum înzăpezit, sunt sistemul de tracţiune 4x4 şi garda la sol superioară.
Evident, maşina ar trebui să poarte cauciucuri de iarnă. Degeaba conduci un "jeep", dacă ai făcut economie sau, cine ştie?, te-ai gândit să poluezi mai puţin, atunci când ai ales o versiune cu tracţiune pe o singură punte.
Pe drumurile cu multă zăpadă vei avea doar ceva mai mult succes decât un şofer de Dacia 1300. Cu o perspectivă deloc onorantă, aceea de a rămâne blocat cu agregatul care, altfel, trebuie să trezească respectul celorlalţi.
Similar, o berlină cu tracţiune pe toate cele patru roţi se poate descurca pe un carosabil cu aderenţă redusă – inclusiv unul acoperit cu un strat superficial de omăt – dar nu va putea înainta decât vremelnic pe un drum îngropat sub zăpadă. Până va rămâne suspendată într-un morman alb.
Pe alese
Din fericire, pentru cei care îşi mai permit o maşină nouă, oferta de modele SUV sau crossover serioase – cu tracţiune integrală – este mai mult decât bogată. Evident, preţurile sunt superioare versiunilor de bază – 2x4 – acolo unde acestea există.
Majoritatea celor mai accesibile game sunt localizate în clasele SUV compac