Ninsorile din ultimele saptamani au dat batai de cap si proprietarilor de birouri, iar problemele s-ar putea agrava atunci cand temperaturile vor reveni pe plus si zapada va incepe sa se topeasca. Afla ce ar trebui sa faca in aceste situatii un proprietar de spatii de birouri.
"Primul lucru pe care un proprietar de birouri ar trebui sa il faca atunci cand incepe sa ninga este pregatirea unui plan de interventie, adica a unui program de activitati, actiuni si operatii intr-o ordine specifica, cu prioritati, responsabilitati, mijloace, termene si efecte clar stabilite", spune Lucian Anghel, managing parter al companiei de property si facility management BSS.
Planul de interventie este acelasi si pentru o firma cu 30 de angajati si pentru o campanie mare, subliniaza el, deoarece prioritatile se refera la spatiul exterior, nu la numarul de angajati.
Odata ce planul de interventie a fost alcatuit, se organizeaza o selectie de oferte pentru gasirea unui subcontractor pentru servicii de deszapezire. In cazul subcontractului, exista mai multe tipuri de servicii: abonament lunar cu suma fixa care se plateste indiferent de numarul de interventie sau oferta cu pret pe ora pentru echipament si pret pentru stationare echipament.
Dupa aceasta selectie, proprietarul cladirii trece la evaluarea capacitatii tehnice si organizatorice a furnizorului si desemneaza o persoana responsabila care va fi si persoana de contact cu subcontractorul.
"Contracte de deszapezire pentru perioada decembrie-martie trebuie sa aiba specificate exact: numarul de echipamente si specificatiile tehnice, SLA (n.r: Service Level Agreement sau Acord privind Nivelul Calitativ al Serviciilor) de deszapezire cu timpi de interventie si proceduri exacte de anuntare, interventie si raportare. De asemenea, trebuie stabilite preturile pentru lucrari suplimentare, precum incarcarea z