Aproape o sută de sate din Buzău şi Vrancea sunt de două săptămâni izolate sau aproape izolate din cauza zăpezii care le-a rupt de lume. În acest timp, femei din localităţile din care nu poţi pleca decât cu elicopterul au născut copii acasă, ajutate de soţi, vecini sau tehnicieni veterinari. Oameni au murit şi au rămas neîngropaţi câte o săptămână. Pentru unii medicamentele s-au terminat, cămara cu alimente s-a golit, iar în multe case buteliile sunt pe sfârşite.
Pro TV, Gândul şi Mediafax, cu sprijinul Romtelecom şi Cosmote şi al Ministerului Apărării Naţionale, au ajuns cu elicopterul sau cu maşinile de teren în satele din Buzău şi Vrancea pentru a le duce alimente sinistraţilor zăpezii, care nu au nici măcar de unde să îşi cumpere o pâine. Campania ROMÂNIA ARE NEVOIE DE TINE a început cu un gest omenesc şi simplu. Cătălin Măruţă a renunţat luni să mai facă emisiunea, şi-a luat invitaţii de la Happy Hour şi au cumpărat împreună de la Metro Băneasa 500 de kilograme de alimente pentru sinistraţi.
Când au văzut zona amenajată pentru donaţii, oamenii obişnuiţi, care îşi făceau cumpărăturile la Metro, au lăsat acolo produse pentru cei aflaţi în nevoie. S-au strâns astfel încă 2,5 tone de alimente neperisabile pentru sinistraţii zăpezii. Mai multe companii s-au alăturat imediat campaniei iniţiate de Măruţă şi au făcut la rândul lor donaţii – mezeluri, lapte, ulei, prăjituri. S-au strâns în total în jur de 9 tone de alimente pentru cei care au nevoie de ele. „Am renunţat la show şi am zis să le întindem o mână de ajutor oamenilor din zonele afectate de zăpadă. Şi atunci ne-am mobilizat foarte puternic, cu oamenii pe care îi aveam invitaţi la emisiune, artişti de muzică populară, artişti de muzică uşoară, oameni care au vrut să fie alături de noi, colegi din PRO TV. Lor li s-au alăturat mulţi oameni obişnuiţi. Oricine poate să ajute”, spune Cătălin Măruţă