Lanţurile de restaurante KFC, Pizza Hut şi PHD, controlate de oamenii de afaceri Gabriel Popoviciu şi Radu Dimofte, au încheiat un contract cu Coca-Cola HBC România în urma căruia îmbuteliatorul de băuturi răcoritoare urmează a furniza produse pentru cele 64 de restaurante ale reţelelor, înlocuind produsele Pepsi.
Valoarea acordului dintre cele două companii poate fi estimată la 15-18 milioane de euro pe an, potrivit calculelor ZF.
Vânzările de băuturi au fost calculate pornind de la businessul total la KFC, Pizza Hut şi PHD, de circa 60 de milioane de euro în 2011, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor oferite de companii, şi de la ponderea pe care băuturile o au în bonul mediu. Din valoarea medie a unui bon, băuturile reprezintă circa 25-30%, potrivit unor jucători din piaţă.
O asemenea mutare este foarte rară în industrie, în condiţiile în care parteneriatele dintre giganţii băuturilor răcoritoare şi greii restaurantelor au o tradiţie ce durează şi câteva decenii. Mai mult, trecerea de partea Coca-Cola reprezintă doar o mutare locală.
KFC, Pizza Hut şi PHD au avut până în această lună un contract pe termen lung cu Pepsi, eternul rival al celor de la Coca-Cola. Odată cu schimbarea furnizorului de băuturi răcoritoare, lanţurile de restaurante controlate de Popoviciu se alătură reţelelor McDonald's şi Burger King, care la rândul lor au parteneriate doar cu Coca-Cola.
Parteneriatul dintre lanţurile de restaurante ale lui Popoviciu şi Pepsi datează de mai bine de 15 ani, din momentul aducerii pe piaţă a Pizza Hut (1994) şi KFC (1997). În momentul în care a fost încheiat contractul, Pepsi era controlat pe piaţa locală de Eli Davidai, unul dintre cei mai discreţi oameni de afaceri. Davidai a făcut exit din afacerea Pepsi, brand pe care l-a adus în România imediat după 1990 şi care i-a adus 150 de milioane de euro în momentul vânzării, în 2