Producatorul american de anvelope Goodyear se asteapta anul acesta la o crestere mai lenta in industrie, din cauza unei slabiri continue a economiei pe mai multe piete internationale, dupa vanzarile record de 22,8 miliarde de dolari in 2011.
Anul trecut, vanzarile Goodyear au crescut cu 21% fata de valorile inregistrate in 2010. Venitul net realizat de companie in 2011, disponibil actionarilor, de 321 milioane de dolari este comparabil cu pierderea neta de 216 milioane de dolari din 2010.
In Europa, Orientul Mijlociu si Africa, regiune din care si Romania face parte, vanzarile in cel de-al patrulea trimestru au crescut cu 11 procente fata de aceeasi perioada a anului 2010, pana la 1,9 miliarde de dolari.
Volumele de unitati de anvelope au scazut cu 5 procente in regiune. Volumul de unitati pentru echipare originala a crescut cu pana la 6 procente. Volumul de anvelope pentru inlocuire a scazut cu 8 procente, reflectand cererea scazuta din industrie.
"Cu un venit pe segmentul operational pe intregul an de aproape 1,4 miliarde de dolari in intreaga lume si de 276 milioane de dolari in America de Nord, am atins cea mai buna performanta din 2000 pana in prezent, si am realizat mari progrese pe drumul nostru catre obiectivele stabilite pentru 2013," a spus Richard J. Kramer, presedinte si CEO.
Vanzarile Goodyear in cel de-al patrulea trimestru al anului 2011 au fost de 5,7 miliarde de dolari, cu pana la 12 procente mai mult fata de acum un an.
Volumele de unitati de anvelope au totalizat 43,2 milioane, cu 5 procente mai putin fata de 2010, si a reflectat declinul volumelor din piata de inlocuire din zonele mature odata cu provocarile economice din America Latina si cu inundatiile din Thailanda.
Estimarile Goodyear pentru 2012
Compania se asteapta ca volumul de unitati de anvelope din grupul ei de marci pentru 2012 sa