Anul 2011 s-a terminat diferit pentru jucătorii din piaţă băuturilor, astfel că în timp ce olandezii de Heineken au de ce să se bucure, grecii de la Coca-Cola HBC au văzut cum pentru al doilea an consecutiv volumele le-au scăzut cu 4%.
Heineken, al doilea producător de bere din pe piaţa locală, a înregistrat anul trecut o creştere de aproape 10% a vânzărilor, în volum, potrivit datelor din raportul anual al companiei olandeze. Heineken, care are în portofoliu branduri precum Silva, Ciuc sau Golden Brau, deţine patru fabrici, la Constanţa, Craiova, Miercurea-Ciuc şi Târgu-Mureş.
Un alt brand din portofoliu, Bucegi, a ajuns în 2011 la vânzări record de peste 2 milioane de hectolitri, acesta fiind unul dintre motoarele locale de creştere. Totodată, şi profitul EBIT (operaţional) a crescut anul trecut susţinut de volume, creşterea preţurilor şi controlul costurilor.
Heineken a crescut mai mult ca piaţa berii
Rezultatele Heineken din 2011 sunt însă cu mult peste evoluţia din piaţa de bere. Potrivit calculelor ZF, pe baza datelor de la Institutul Naţional de Statistică (INS), în primele 11 luni ale anului 2011 piaţa de bere a avut o creştere de aproape 2%, indicând un prim an de revenire a consumului.
În industria berii maximul a fost atins în 2008, când vânzările au fost de 20,2 mil hectolitri, pentru ca ulterior să scadă atât în 2009, cât şi în 2010. Ultimele date publice ale Asociaţiei Berarii României arată că în 2010 vânzările de bere au fost de 17 mil. hectolitri. O eventuală creştere a pieţei de bere anul trecut ar avea loc în condiţiile în care datele generale legate de consumul local indică o scădere de circa 3%.
Heineken câştigă teren în industria berii după ce liderul, Ursus, a înregistrat o scădere cu 6% a vânzărilor în perioada octombrie-decembrie 2011 faţă de acelaşi interval din anul anterior (trimestr