Evolutia Produsului intern brut (PIB) al Romaniei are o influenta pe termen lung in industria auto si poate determina romanii sa cumpere masini noi sau sa mai astepte imbunatatirea economiei, in cazul unui indicator negativ. Anul trecut, in ultimul trimestru Romania a avut un PIB in scadere cu 0,2%.
“Analiza evolutiei PIB in corelatie cu alti indicatori macroeconomici ocupa un rol important in deciziile noastre strategice prin evidentierea potentialului de piata, in special. Nivelul PIB nu arata doar puterea de cumparare, dar influenteaza si increderea pe care clientii o au in economie si in evolutia ei viitoare. In consecinta, avem nevoie de crestere stabila a PIB pentru un grad sporit de predictibilitate a indicatorilor macroeconomici si deci a potentialului real de dezvoltare”, a declarat Cristian Vlasin, sales manager BMW Group Romania.
Potrivit managerului, "orice economie are nevoie de un climat politic stabil si de un cadru legislativ coerent pentru o dezvoltare sustenabila. Daca luam cazul taxei de prima inmatriculare, nenumaratele si desele ei modificari au generat aleatoriu si artificial cresteri sau prabusiri spectaculoase ale diferitelor segmente din piata ceea ce a pus presiuni asupra multor actori din piata si i-a determinat la o abordare mult mai prudenta".
Evolutia vanzarilor BMW din ultimele luni este determinata de o sezonalitate specifica pietei auto. "De regula, pentru BMW decembrie este cea mai buna luna in vanzari, performanta confirmata si de volumele anului trecut. La inceput de an vanzarile de autovehicule demareaza mai greu, astfel ca in ianuarie am livrat semnificativ mai putin decat in decembrie. Cu toate acestea, am inregistrat o crestere de 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut", a mai spus Vlasin.
BMW a fost anul trecut pentru al doilea an consecutiv liderul pietei premium din Romania cu peste 2.000