Se spune că numele Rolex este, de fapt, o abreviere de la „excelenţă în orologerie“. În povestea acestei mărci de lux, pe lângă zvonuri, două lucruri sunt confirmate fără echivoc: precizia şi calitatea.
Poate că numele Wilsdorf nu vă spune prea multe, dar de Rolex aţi auzit cu siguranţă. Istoria unuia dintre cele mai recunoscute nume din orologeria de lux s-a născut însă din ambiţia şi flerul pentru afaceri al unui singur om: Hans Wilsdorf. Perseverenţa soră cu încăpăţânarea l-a determinat să lase convenţionalul pe seama altora şi să se concentreze, în schimb, pe inovaţie şi util.
Toate acestea, într-o vreme când un pas pe lângă poteca bătătorită însemna sinucidere - socială şi profesională. Când auzeau de ceasuri de mână, domnii respectabili râdeau şi spuneau că ar prefera să poarte o fustă. Între timp, ceasurile Rolex au devenit adevărate embleme ale luxului, cu rol de validare a statutului social. Şi totul pentru că un om s-a ridicat dincolo de chicotelile de la dineuri şi de prejudecăţi.Fondatorul, orfan de la 12 ani Hans s-a născut la 22 martie 1881 în oraşul german Kulmbach din regiunea Franconia. Părinţii săi au murit în 1893, iar el a fost trimis la o şcoală-internat de către unchiul său.
A devenit un om de afaceri cu un ochi bun pentru identificarea oportunităţilor. Tânărul Hans a găsit rapid formula ideală pentru a-şi împăca interesele - afacerile, călătoritul şi noua invenţie care întorcea toţi ochii pe la petreceri, ceasul de mână. A început atunci ucenicia la o firmă specializată în exporturi de ceasuri, cu sediul în oraşul elveţian La Chaux-de-Fonds, considerat „mecca" în lumea producătorilor de ceasuri.
La 24 de ani, în căutarea marii şanse şi cu tot avântul tinereţii, Wilsdorf a decis să-şi înfiinţeze propria afacere de orologerie. Făcea „naveta" între Londra şi La Chaux-de-Fonds însă, în mod surprinzător, Wildsorf nu a susţinu