Compania Twitter a recunoscut că s-a folosit de aplicaţii asemănătoare celor prin care îţi găseşti prietenii conectaţi pe diferite site-uri pentru a colecta fără consimţământul clienţilor agendele cu toate datele de contact, pe care l-a păstrat pentru o perioadă de 18 luni. Dezvăluirea pe care au făcut-o oficialii Twitter va atrage într-un scandal legat de politica de confidenţialitate s Facebook, Foursquare, Foodspotting, Instagram, Yelp, Gowalla şi Path, notează Daily Mail.
Toate aplicaţiile pentru iPhone ale acestor companii necesită conexiunea la agenda de contacte a posesorului de smartphone. "Aplicaţiile care accesează sau transmit mai departe datele din agenda utilizatorului fără să ceară în prealabil permisiunea acestuia încalcă în totalitate normele pe care şi le-a asumat compania noastră", a explicat un purtător de cuvânt de-al gigantului IT. Ca răspuns la această situaţie, Apple a anunţat o modificare în aplicaţiile de pe iPhone şi iPad, astfel că de acum înainte, acestea vor cere în mod explicit acordul utilizatorului de a i se accesa agenda personală.
"Vrem să fim sinceri şi transparenţi în ceea ce priveşte comunicarea cu clienţii", a declarat Carolyn Penner, purtător de cuvânt al Twitter. Utilizatorii cu conturi pe Twitter nu au reacţionat tocmai bine la auzul acestei ştiri: "este şocant, dar adevărat", scrie unul dintre aceştia. Unii dintre aceştia spuneau că au acceptat ca aceste reţele să se conecteze la agendele lor, însă nu înţelegeau de ce acestea ar păstra aceste informaţii pentru o perioadă atât de lungă.
Portalul de tehnologie Venturebeat a scris un material potrivit căruia nu doar Twitter face astfel de mişcări, ci şi Facebook, Instagram, Foursquare, Foodspotting, Yelp şi Gowalla, trimiţând nume, adrese de mail şi/sau numere de telefon din gadget-uri direct la serverele companiei.
Compania Twitter a recunoscut că