Renuntarea la confortul oferit de o companie multinationala pentru a pune bazele unei afacerii proprii nu este un pas usor, insa alegerea unei francize poate reduce riscul intrucat ii ofera antreprenorului reputatia unui brand, iar in serviciile imobiliare, numele este totul, a declarat, in cadrul emisiunii Start-Up Wall-Street, Catalin Scripcaru, presedintele retelei Century 21 Romania si managing partner al companiei de dezvoltare imobiliara Advanced Development.
La 20 de ani, Catalin Scripcaru lansa, impreuna cu un fost coleg de liceu, un mic business in comert. Businessul, care consta in deschiderea unei tarabe la metrou, le-a provocat celor doi tineri certuri cu familiile, care preferau alegerea „clasica” a unei facultati in locul unei cariere timpurii de antreprenor. “Riscul face parte din meseria de antreprenor. Evident ca ceea ce am facut atunci ne-a creat probleme, dar noi voiam mai mult, nu ne vedeam in postura angajati”, povesteste managerul.
In timp, afacerea a crescut si cei doi tineri au inceput sa importe diferite produse din Germania, insa dezvoltarea nu a fost pe toate planurile. “Aveam biroul intr-o cabina telefonica, la un oficiu postal. Nu ne permiteam sa avem birou, mergeam la un oficiu postal si dadeam telefoane clientilor pentru a vinde ce aduceam din Germania”, mai spune Scripcaru.
Este important sa inveti din greseli
Dupa doi ani, Catalin Scripcaru si colegul sau de liceu au inceput sa aduca din Germania utilaje second-hand de brutarie si carmangerie. La un moment dat, a aparut intrebarea fireasca: “de ce nu ne deschidem propria brutarie?”. Zis si facut, numai ca lipsa de experienta a celor doi si-a spus cuvantul si afacerea a esuat, provocand pierderi. Insa orice pahar are si o parte plina.
“Am invatat din acest esec ca este important sa ai experienta in domeniul in care vrei sa investesti sa