DN7, calea spre vestul Europei, a fost finalizat în 2010 şi, după şase luni, s-a umplut de gropi. Contractul, obţinut de Umbrărescu, s-a dublat prin cinci adiţionale. Sursa: REMUS SUCIU
La DN7, între Nădlac şi Sebeş, unul dintre cele mai circulate sectoare din România, s-a lucrat trei ani, iar gropile au apărut pe kilometri întregi după numai un an. E un şoc pentru toată lumea pentru că este una dintre investiţiile strategice din ultimii 10 ani, preţul total fiind de 150 milioane de euro.
Costurile acestei reabilitări este de fapt al doilea şoc, pentru că s-a plecat de la un contract semnat pe 70 milioane de euro şi s-a ajuns, după cinci adiţionale, la 150 de milioane, adică mai mult decât dublul sumei iniţiale.
Cratere pe un drum nou-nouţ
226 km de şosea au fost reabilitaţi de cele două firme ale lui Dorinel Umbrărescu - UMB Spedition şi Tehnostrade. Lucrările au început în 2007 şi s-au terminat în prima parte a lui 2010. Dar după numai şase luni, în toamnă, au început să apară primele gropi, în jurul Devei.
În ianuarie 2011, după un ger cumplit, gropile au explodat zeci de kilometri din DN7. Imaginea era stranie: o şosea nouă, cu bitum proaspăt, negru-închis, dar cu gropi la tot pasul, extrem de periculoase la viteze mari. Fenomenul s-a extins după ploile din aprilie şi s-a repetat în această iarnă.
"Nu neapărat din cauza asta"
Problema a devenit atât de evidentă, încât cei de la Drumurile Naţionale Timiş (care au tronsonul de drum în jurisdicţie) au prelevat probe ca să analizeze dacă a fost o greşeală de ordin tehnic.
"Recepţia n-a fost efectuată, reparaţiile se fac pe cheltuiala constructorului", declarau anul trecut şefii CNADNR. În vara trecută a mai apărut o problemă: partea carosabilă devenea un patinoar în perioadele ploioase, înregistrându-se circa 20 de accidente în