Mazda va expune la Salonul Auto de la Geneva în premieră în Europa conceptul TAKERI, un sedan de clasă medie ce încorporează tehnologia unică Mazda i-ELOOP de frânare regenerativă. Acesta va fi prezentat alături de noua Mazda CX-5, un SUV compact crossover echipat cu întreaga gamă de tehnologii inovatoare SKYACTIV Mazda, împreună cu o ediţie specială de primăvară 2012 MX-5, proiectată doar pentru piaţa europeană, şi cu o serie de tehnologii noi şi de modele de serie.
Concept
Cea mai nouă adaptare a temei de design Mazda "KODO - Sufletul Mişcării", prin conceptul TAKERI, aduce o nouă viziune în materie de stilizare pentru un sedan. TAKERI oferă o imagine asupra direcţiei viitoare a modelelor sedan de clasă medie, moştenind viziunea conceptului SHINARI, un coupé sport cu patru uşi prezentat anul trecut la Geneva. În spatele acestui exterior captivant, TAKERI integrează motorizarea diesel SKYACTIV-D echipată cu sistemul i-stop şi cutia automată cu şase rapoarte SKYACTIV-Drive.
TAKERI urmăreşte să obţină eficienţă maximă în consumul de energie fără a compromite performanţa Zoom-Zoom specifică Mazda. Acesta este primul model echipat cu i-ELOOP (Intelligent Energy Loop), primul sistem de frânare regenerativă al constructorului care foloseşte o soluţie unică pentru a converti energia cinetică în electricitate în timpul frânării şi o stochează într-un capacitor electric cu două straturi. Puterea este apoi utilizată pentru a alimenta componente electrice, reducând astfel solicitarea motorului şi scăzând consumul de combustibil cu până la 10%. i-ELOOP contribuie la un consum remarcabil al conceptului TAKERI, obţinut fără a sacrifica confortul sau performanţele.
CX-5
Noul CX-5 este primul model de serie care foloseşte linia de design KODO - Sufletul mişcării şi, de asemenea, primul construit cu toată gama de tehnologii SKYA