Sistemul de Management Informational pentru Situatiile de Urgenta (SMISU), un proiect in valoare de 7,5 milioane de euro derulat de S&T Romania si APD Communication (Marea Britanie) si menit sa ajute la gestionarea unitara a situatiilor de urgenta din tara, ar fi trebuit sa devina operational pe 5 mai 2009, insa implementarea lui a fost amanata pana in luna iunie 2012, conform informatiilor transmise HotNews.ro de Banca Mondiala (BM), co-finantator al acestui proiect. Oficialii BM sustin ca finalizarea softului s-a intarziat datorita unui numar de factori, cel mai important fiind numarul mare de cerinte suplimentare exprimat de catre Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta (IGSU). In replica, Inspectoratul spune ca aceste cerinte au tinut de respectarea prevederilor contractuale, dar si de nevoia conectarii cu sistemul 112 si a accesarii unor informatii suplimentare absolut necesare in situatii de urgenta.
In fata unor situatii de criza precum valul de frig si ninsori care a afectat Romania in aceasta perioada generand zeci de morti, localitati izolate, drumuri blocate, autoritatile ar fi putut avea la dispozitie inca din vara anului 2009 un sistem informational integrat care "sa conecteze toate centrele operationale pentru situatii de urgenta" si sa ajute la o gestionare unitara la nivel national a urgentelor.
Este vorba despre Sistemul de Management Informational pentru Situatiile de Urgenta (SMISU), un proiect in valoare de 7,5 milioane de euro derulat de S&T Romania si APD Communication (Marea Britanie), a carui "acceptanta operationala finala era prevazuta a fi realizata la inceputul lunii iunie 2009". Nici la aceasta ora sistemul nu este operational.
HotNews.ro a scris despre aceasta situatie la inceputul acestei saptamani, iar explicatia oficialilor IGSU a fost ca "anul trecut s-au facut niste teste, dar soft-ul la mom