* atât şomerii cât şi agenţii economici pot accesa un sistem de furnizare de informaţii în regim de autoservire * printre aplicaţiile disponibile se află declaraţii infochiosc, căutarea unui loc de muncă vacant, afişarea electronică a informaţiilor din piaţa muncii, efectuarea operaţiei de viză lunară
Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Brăila a inaugurat miercuri Centrul SELF-SERVICE, ocazie cu care conducerea instituţiei a prezentat serviciile oferite beneficiarilor şi a făcut o prezentare demonstrativă. Centrul dezvoltă un sistem de furnizare de informaţii în regim de autoservire, cu privire la oportunităţile de orientare/formare/dezvoltare profesională şi integrare socio-profesională pe piaţa muncii a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă. Centrul de la Brăila este unul dintre cele 47 înfiinţate la nivel naţional prin intermediul proiectului PROSELF "PROmovarea serviciilor de tip SELF-service", POSDRU, contractat de Agenţa Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă în anul 2009. Toate centrele de tip self-service au fost dotate cu mobilier şi cu echipament IT, respectiv imprimantă, lcd, calculator, touch screen, conectate la baza de date naţională SIANOFM. "Centrele self service înfiinţate oferă posibilitatea efectuării mai multor aplicaţii pentru beneficiarii de servicii de self service, cum sunt declaraţii infochiosc, căutarea unui loc de muncă vacant, afişarea electronică a informaţiilor din piaţa muncii, efectuarea operaţiei de viză lunară", a precizat Simona Cîrligea, directorul executiv al AJOFM Brăila. Concret, aplicaţia Pro Self "Declaraţii Infochiosc", ce rulează pe terminale de tip kiosk (dispozitive cu ecrane tactile, în care operarea se face prin atingerea ecranului), destinată în special operatorilor economici, le oferă acestora posibilitatea de depunere a declaraţiilor la fondul de şomaj fără intervenţia unui funcţ