Reuters publică un reportaj despre americanii care mor subit şi nu lasă "moştenire" parolele de la calculatoarele lor, în care sunt stocate date personale, informaţii esenţiale bunului mers al firmelor lor sau, pur şi simplu, multe amintiri digitale.
Acesta este şi cazul patronului unei firme de facilităţi pentru clădiri din SUA, care a murit la 62 de ani din cauza unui atac cerebral. Ginerele său a încercat în zadar să ghicească parola de la contul de e-mail al bărbatului, pentru a prelua afacerea. Cei de la Yahoo au spus că nu îi pot oferi parola decât în baza unui ordin judecătoresc, a cărui obţinere ar fi durat o lună. Cum trebuiau semnate acte importante în acea perioadă, iar acest lucru nu s-a întâmplat, afacerea a dat faliment.
Reuters scrie că parolele ajung într-un "mormânt digital" după ce posesorii lor mor şi că rudele acestora pot să nu mai aibă acces niciodată la informaţii bancare sau personale (fotografii, muzică) ale celor decedaţi.
Problema tinde să devină una generalizată, dacă ţinem cont că tot mai mulţi americani în vârstă preferă să-şi plătească facturile online, scrie Reuters. În 2010, 20% dintre americanii peste 55 de ani făceau banking online, acest procent crescând la 57% un an mai târziu. În plus, oamenii în vârstă învaţă tot mai mult să folosească reţelele de socializare, astfel că pozele şi restul amintirilor lor ajung tot acolo.
Avocatul James Lamm spune că a avut mulţi clienţi care au rămas cu un calculator parolat după ce o rudă a lor a murit. "Uneori, rudele apelează la soluţii disperate. Odată, a fost nevoie să angajăm un expert în calculatoare care să spargă parola. Lucrurile s-au clarificat abia după câteva săptămâni, iar rudele au fost stresate suplimentar de acest lucru", povesteşte Lamm.
Cum reacţionează Yahoo, Google şi Facebook când le mor clienţii
Reuters scrie că politica giganţilor I