* Compania vinde active de peste un miliard de euro
"Lafarge" SA, cel mai mare producător mondial de ciment, a decis să-şi dubleze ţinta de diminuare a costurilor şi să scoată mai multe active la vânzare, în vederea reducerii datoriilor. Compania a raportat, în mod surprinzător, pierderi pentru ultimul trimestru din 2011, din cauza deprecierii investiţiilor.
Pierderea netă a fost de 3 milioane de euro (4 milioane de dolari), comparativ cu un profit de 62 de milioane de euro în ultimele trei luni din 2010. Analiştii anticipau un profit de 258 milioane de euro.
Profitul înainte de interese minoritare, taxe, deprecieri şi amortizări a crescut cu 3% în perioada menţionată, la 798 milioane de euro. Cifra depăşeşte estimările analiştilor: 684 milioane de euro.
Vânzările "Lafarge" au crescut cu 5% în perioada octombrie - decembrie 2011, la 3,81 miliarde euro. Directorul executiv al companiei franceze, Bruno Lafont, vrea să realizeze economii de 500 de milioane de euro (din care 400 de milioane anul acesta) şi să reducă cheltuielile de capital la 800 de milioane de euro anul acesta, de la 1,2 miliarde euro în 2011. Activele care vor fi înstrăinate depăşesc un miliard de euro.
"Rămânem precauţi în privinţa lui 2012, pe fondul situaţiei contrastante dintre creşterea cererii de ciment de pe pieţele emergente şi stabilizarea celor dezvoltate", a spus Lafont, adăugând: "Datoriile noastre vor fi reduse semnificativ".
Datoria netă a companiei a fost de 12 miliarde euro la finele ultimului trimestru din 2011, comparativ cu 14 miliarde euro în anul anterior. Anul trecut, "Lafarge" şi-a redus cheltuielile cu 250 de milioane de euro, prin tăierea dividendelor şi vânzarea unor active de 2,2 miliarde euro.
"Lafarge" a propus reducerea cu 50% a dividendului pe 2011, la 50 de cenţi/acţiune, după ce tăiase tot cu jumătate plata destinată investitori