Apple va fi nevoită să plătească 15 dolari sau să ofere o husă gratuită fiecărui posesor de iPhone 4 din SUA, după ce s-a dovedit că a ascuns utilzatorilor problemele legate de antena telefonului, scrie Business Insider.
La scurt timp după lansarea iPhone 4, în vara lui 2010, mulţi cumpărători din Statele Unite s-au plâns că antena telefonului are probleme şi semnalul se pierde, dacă este acoperit colţul din stânga jos al mobilului.
Procesul în care compania a fost implicată a dovedit faptul că Apple ştia de aceste probleme, dar nu le-a menţionat deloc în manualul de instrucţiuni şi în celelalte materiale promoţionale care însoţeau telefonul, scrie Business Insider.
La câteva săptămâni de la lansarea smartphone-ului, reprezentanţii companiei au oferit posesorilor nemulţumiţi huse gratuite, care să rezolve problema. Aceste huse se găsesc şi de vânzare în magazinele Apple, la un preţ de 29 de dolari, scrie appleinsider.com.
Acum, după decizia definitivă a instanţei, Apple va trebui să ofere tuturor posesorilor de iPhone 4 din SUA câte o husă sau câte 15 dolari, dacă aceştia nu mai deţin telefonul sau preferă banii.
Publicaţia scrie că posesorii de iPhone 4 vor fi contactaţi prin e-mail de către Apple sau, dacă acest lucru nu se întâmplă, ei pot intra pe site-ul iphone4settlement.com (încă nelansat) şi îşi pot cere drepturile.
Apple precizează că despăgubirile se aplică unui "număr limitat" de utilizatori, fără a preciza însă o cifră exactă.
Conform appleinsider.com, în 2010 s-au vândut 15 milioane de iPhone 4 în SUA, iar pentru 2011 nu există date oficiale. Astfel, dacă ar despăgubi fiecare client din SUA care şi-a cumpărat un iPhone 4 în 2010, Apple ar trebui să scoată din buzunar 225 de milioane de dolari. La această sumă, s-ar adăuga banii plătiţi utilizatorilor care şi-au achiziţionat smartphone-ul între 1 ianuarie 2011 şi 17