După cum ne-a spus şi Gabriel Silaghi, profesor la Gimnaziul “Friedrich Schiller” din Târgu-Mureş, istoria, ca şi disciplină, sperie uneori elevii prin complexitatea şi aria largă de implicaţii de ordin evenimenţial. Profesorul explică ce importanţă au reperele din trecut în vederea unui viitor mai bun.
Reporter: Redaţi câteva repere din activitatea dumneavoastră didactică…
Gabriel Silaghi: Am absolvit Facultatea de Istorie-Geografie în anul 2002 şi tot de atunci lucrez în învăţământ. Lucrez în această unitate, ca profesor titular, din 2004.
Rep.: De ce aţi ales această materie?
G.P.: Am ales istoria deoarece aceasta studiază omul. De asemenea, oferă cea mai vastă cultură generală şi este necesar să ai cunoştinţe în aproape toate domeniile.
Rep.: Aveţi vreo metodă specială de predare?
G.P.: Avem la dispoziţie videoproiector, putem folosi materiale în Power Point dar în mare măsură, pun mare accent pe studierea documentelor textelor istorice şi interpretarea lor.
Rep.: Ce rol are istoria în vederea clădirii unui viitor, să spunem, mai bun?
G.P.: Istoria este una dintre disciplinele care oferă elevilor explicaţii legate despre modul cum a evoluat omul din cele mai vechi timpuri până în prezent şi oferă răspunsuri la întrebarea “încotro ne îndreptăm” şi tot ceea ce ţine de orientarea spre viitor.
Rep.: Ce anume trebuie să reţinem din trecut?
G.P.: Istoria este o disciplină care sperie, într-un fel, copiii, datorită faptului că ei ţin neapărat să reţină datele, anii istorici şi de multe ori nu conştientizează că orice eveniment istoric se produce datorită unor cauze şi suportă consecinţe. În primul rând, important este să înţeleagă mersul evenimentelor, cauzele şi consecinţele acestora.
Rep.: Care sunt aspectele pozitive ale meseriei de dascăl?
G.P.: Este o meserie care presupune munca cu oamenii, îţi