Printre afacerile impulsionate in perioada Valentine's Day - Dragobete se afla si speed dating-ul, un concept destul de nou printre romani, care nu a ramas fara ecou. Intalnirile-maraton, in care ai ocazia sa 'treci in revista', in aceeasi seara, mai multe persoane, castiga popularitate. Vezi care este rata de succes si cat de deschisi sunt romanii catre acest tip de socializare.
In Romania se poate vorbi cu siguranta de o piata de speed dating, care deocamdata se afla in crestere, potrivit lui Radu Velcea, organizator al firmei Quick Dating.
Numarul companiilor care se ocupa cu organizarea evenimentelor de acest tip este variabil, pentru ca, practic, orice cafenea poate introduce un astfel de serviciu. In prezent insa, doar 4 companii se ocupa exclusiv cu aceasta activitate, a mai spus Velcea.
Profitabilitatea afacerii depinde in mare masura de promovarea conceptului, realizata mai departe de participanti. Oficialii Quick Dating spun ca deocamdata sunt pe profit. Acestia evita sa ofere publicitatii cifra de afaceri, dar subliniaza ca firma si-a dublat numarul inscrisilor la 6 luni de la primul eveniment.
In Romania, moda "intalnirilor la minut" a inceput sa patrunda, nesigur, pe la mijlocul anilor 2000. Speed Dating Party este un concept care, datorita structurii de concurs, a reusit sa faca inconjurul globului cu rapiditate. In prezent, sunt organizate destul de putine evenimente de gen in marile orase, in special in Bucuresti.
Exista inca o oarecare reticenta, insa din ce in ce mai multi descopera avantajele unei astfel de intalniri. Cam jumatate dintre noii participanti vin prin recomandari ale fostilor participanti, asa ca evolutia numarului de persoane nou inscrise este direct proportionala cu impresia pe care si-a facut-o un participant, spune reprezentantul Quick Dating.
Aproximativ 70% dintr