Retailerul german Kaufland, al doilea jucător ca mărime din comerţul modern după cifra de afaceri din 2010, a deschis de la începutul anului trei magazine, ajungând la o reţea de 74 de unităţi.
Valoarea investiţiilor se ridică la 25-30 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF.
La finalul săptămânii trecute germanii au deschis un magazin în oraşul Bistriţa, unde mai deţin o unitate din 2006. Oraşul, reşedinţa judeţului Bistriţa-Năsăud, are o populaţie de circa 90.000 de locuitori şi nu se înscrie în targetul jucătorilor de pe segmentul hipermarketurilor sau magazinelor cash&carry, care caută oraşe de peste 100.000 de locuitori. În acest context, Kaufland "se luptă" atât în oraş, cât şi în judeţ cu jucătorii pe suprafaţă mică - discounterii şi supermarketurile.
Kaufland activează pe segmentul hipermarketurilor, însă magazinele sale au politică de tip discount. Kaufland, care a intrat pe piaţa locală în 2005, a reuşit să acopere cea mai mare parte a judeţelor din România. Lanţul german este de departe cel mai extins lanţ de hipermarketuri din România - cu o reţea de aproape trei ori mai mare decât a concurenţilor de la Carrefour şi Real şi de circa zece ori mai mare decât a Cora şi Auchan.
Diferenţa constă în faptul că magazinele au politică de discount - preţuri mai mici - şi suprafaţă mai redusă decât a concurenţei.
Continuă expansiunea
Tot în acest an, înaintea magazinului din Bistriţa, Kaufland a mai deschis magazine în Sfântu Gheorghe (judeţul Covasna) şi Medgidia (judeţul Constanţa).
Reprezentanţii Kaufland, unul dintre cei mai discreţi retaileri de pe piaţa locală, nu oferă valoarea investiţiilor în fiecare magazin, însă potrivit estimărilor ZF aceasta se ridică la 7-10 mil. euro.
Niciun alt jucător pe suprafaţă mare (hipermarketuri şi cash&carry) nu a deschis magazine în 2012.
Germa