Cariera este pentru multi tineri profesionisti pe primul plan asa ca de multe ori timpul liber are de suferit, cantitativ, dar si calitativ. In plus, de multe ori o buna parte din timpul liber este ocupat cu operatiuni administrative, de la plata facturilor, la cumparaturi. Totusi, solutii exista si viata personala poate fi recastigata printr-o planificare mai eficienta a timpului.
“Majoritatea persoanelor cu care discut imi spun acelasi lucru: piata s-a dezghetat, lucrurile se misca, rezultatele au inceput sa apara. Eforturile depuse insa pentru aceste rezultate sunt mult mai mari comparativ cu perioada precedenta crizei financiare. Practic, pentru a avea aceleasi rezultate muncim mai mult. Pentru a putea avea insa un echilibru intre viata personala si cea profesionala este necesar sa privim ambele aspecte cu seriozitate”, spune Floriana Enescu, managing director la Qualia.
Planificarea mai eficienta a timpului este insa eficienta cu o conditie. Sa ai obiective rezonabile pentru o zi de munca. Daca vei vrea ca in 8 ore sa finalizezi munca unei echipe de 5 oameni sau sa faci rapoarte pentru intreg departamentul, sansele de a avea o viata personala, cel putin pentru o perioada, scad considerabil.
Nu incerca sa faci imposibilul in 8 ore
Prin urmare primul sfat al specialistilor este sa iti propui sa finalizezi intr-o zi de munca doar ceea ce poate fi realizat fizic. Bineinteles capacitatile fiecaruia dintre noi sunt diferite, asa ca trebuie sa analizezi bine ce poti sau nu finaliza pe parcursul unei zile de munca.
“Exista o prima conditie necesara astfel incat orice metode sau tehnici de managementul timpului sa functioneze. Sa iti propui ca in intervalul de timp dat sa faci acele lucruri care ar incape in mod rezonabil. Nicio tehnica de organizare personala nu te va putea ajuta sa jonglezi bine si eficient 3 joburi in 8 ore si sa ai