Primarul Brașovului, George Scripcaru, a descoperit o nouă minune tehnică: construcția de tuneluri. Recent, a lansat ideea de a face două tuneluri pe După Ziduri, despre care am scris AICI. Despre finanțarea acestui nou proiect, edilul nu a precizat nimic.
Însă, edilul a mai cochetat cu ideea de a scormoni munții din Brașov. În 2007, primarul George Scripcaru declara că va începe construcţia unui tunel rutier menit să descongestioneze traficul auto din oraş spre Poiana Braşov, idee vehiculată încă din anii ’70. Tunelul urma să aibă cam 500 de metri lungime şi să fie construit la o adâncime de 10-12 metri. Tunelul urma să pornească din apropierea carierei din Bartolomeu, la intrarea în Braşov dinspre Sibiu, pe DN 1, şi dinspre Piteşti, pe DN 73A, şi să ajungă pe Drumul Poienii, în zona „Belvedere”.
În privinţa necesităţii tunelului, George Scripcaru declara, în 2007, că, „în felul acesta, toţi cei care vor să ajungă în Poiană, venind de la Sibiu sau Piteşti, vor avea la dispoziţie o cale mult mai scurtă şi nu vor mai aglomera circulaţia prin oraş”.
Purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, a revenit în 2010, și a spus că finanţarea este cauza abandonării acestei idei. „În tunelul respectiv trebuiau să fie amplasate şi mai multe reţele de utilităţi. Din cauza crizei, zona nu s-a mai dezvoltat, aşa că reţeliştii au renunţat la idee, iar costul ar fi trebuit suportat doar de bugetul local. Lucru pe care nu ni-l permitem în acest moment“, a spus Sorin Toarcea. Se pare că aceeași criză nu mai pune probleme construirii noilor tuneluri, acum, în an electoral.
Un proiect străvechi, din anii ’40, menit să fluidizeze traficul braşovean, propunea săparea unei galerii în Tâmpa. Pentru fluidizarea traficului, deputatul Constantin Niţă (PSD) a relansat, în urmă cu vreo opt ani, ideea săpării tunelului pe sub Tâmpa. Pasajul subteran, conform p