Producătorii auto chinezi s-au întors în forţă în Uniunea Europeană, cumpărând mărci şi fabrici, scrie AFP, preluată de spacemart.com
Cel mai mare producător chinez privat de automobile, Great Wall Motor, este cel mai recent exemplu în acest sens, fabrica sa din Bulgaria urmând să îşi înceapă activitatea marţi, 21 februarie. Aici se va produse prima maşină chinezească ce va fi asamblată în Europa, pentru Europa, au anunţat oficialii chinezi. Prin noua fabrică, producătorul chinez va avea astfel acces la o piaţa UE de 500 de milioane de persoane.
Great Wall, care este şi unul dintre principalii producători de vehicule utilitare din China, a înfiinţat o fabrică la Lovetch, în nord-estul Bulgariei, prima sa unitate de producţie din Uniunea Europeană, în urma unui acord încheiat în 2009 cu compania bulgărească Litex Motors.
La uzina din Bulgaria vor fi produse trei modele - Voleex C10, Steed 5 şi vehiculul 4x4 Hover H5 - care vor fi comercializate la preţuri cuprinse între 8.000 şi 14.700 euro.
Dacia nu se simte ameninţată
"Nu ne simţim ameninţaţi. Avem loc toţi pe piaţă, inclusiv noua fabrică a constructorului chinez care se deschide în Bulgaria. Le urăm succes vecinilor noştri, nu ne este teamă de concurenţă. Le urăm să capete prestigiu, mai ales în domeniul fiabilităţii", a declarat pentru gândul Constantin Stroe, vicepreşedinte al companiei Automobile Dacia. În Bulgaria distribuitorul mărcii Dacia, Renault-Nissan Bulgaria, comercializează toată gama de vehicule.
În prima fază, în fabrica din Bulgaria 150 de angajaţi vor produce 4.000 de automobile pe an asamblând piese venite din China. "Producţia va creşte în paralel cu evoluţia pieţelor atât în Bulgaria, cât şi în alte ţări europene. În funcţie de cerere vom putea produce 50.000 de vehicule pe an cu 2.000 de angajaţi lucrând în două schimburi", a declarat directorul de mark