Ceasurile de lux nu sunt doar simple accesorii, ci sunt adevărate opere de artă realizate în urma sutelor de ani de tehnologie. Preferinţele clienţilor se modifică în permanenţă, arată cel mai recent studiu al industriei ceasurilor de lux realizat de Digital Luxury Group, citat de „Business Insider”.
Pentru realizarea studiul de piaţă, au fost chestionaţi un miliard de clienţi.
Raportul arata că, în 2011, cererea pe segmentul de lux a fost, pentru prima oara, mai mare în China (24,89%) decât în Statele Unite ale Americii (21,23%).
La polul opus, cea mai mica cerere s-a înregistrat în Qatar (0,08%), dar şi în Arabia Saudita, de 0,12 procente.
În China, mai mult de jumătate din cererea pentru ceasurile de lux vin de pe pieţele oraşelor de coasta precum Beijing sau Shanghai.
Brandurile precum Patek Philippe sau Vacheron Constantin sunt populare printre clienţii tradiţionali din Beijing ,în timp ce IWC atrage consumatorii urbani taneri şi moderni. Totodată, IWC, Patek Philippe şi Zenith sunt cele mai cunoscute mărci la nivel mondial, cumulând 50% din piaţa globală a ceasurilor de lux, potrivit Business Insider.
Marcile Breguet, Frank Muller şi Blancpain tind să îşi piardă cota de piata în favoarea unor nume mai cunoscute, precum LeCoultre, Vacheron Constantin sau Piguet.
Patek Philippe şi titlurile grupului Richemont sunt la mare căutare în Asia, în timp ce consumatorii europeni prefera Lange&Sohne, R. Mille, Zenith sau Jaquet Droz.
Piaţa “premium”, cu consumatori informaţi şi fideli, este Singapore care înregistreaza o cerere pentru ceasurile de lux de 17,5%.
În Statele Unite, Anglia şi Italia cea mai populară marca este Piguet, care a depăşit Jaeger-LeCoultre gratie modelului Royal Oak.
În ceea ce priveşte preţurile exclusivistelor modele de ceasuri, cel mai scump este un Patek Philippe Sky Moon Tourbill