Criza economica a flexibilizat conditiile impuse de francizori celor care doresc sa deschida un business in franciza, astfel ca in prezent, fata de perioada de boom economic, ei pot obtine un contract mult mai avantajos, putand negocia chiar si redeventele si comisioanele. De asemenea, tot recesiunea a dus la eliminarea francizelor care "eludau legea", intr-o piata in care acest business se misca in sens invers economiei.
Pe de alta parte, actorii implicati in piata admit si o serie de efecte ale crizei care au dus catre o incetinire a evolutiei pietei autohtone, respectiv mentinerea ei la o valoare etimata la 1,1 miliarde de euro.
Osvaldo Iandolo Cu toate acestea, business-ul in franciza reprezinta o alternativa, luata in calcul de cei care vor sa-si reprofileze afacerea in care activeaza sau chiar de cei care si-au pierdut locul de munca, dupa cum a explicat Osvaldo Iandolo (foto), directorul general al AZ Franchising, .
In plus, exista “romani se vor intoarce din strainatate in tara cu o idee de franciza vazuta in tara de unde vin si o vor implementa in Romania. Este un fenomen deja in curs care nu se va opri aici”, a adaugat Iandolo.
La randul sau, Constantin Anton(foto), presedinte Asociatia Romana de Franciza, a declarat ca recesiunea a avut efecte benefice asupra acestei pietei pentru ca a alungat francizele care eludau legea. De asemenea, criza economica a facut ca francizatii sau master francizatii sa poate sa negocieze anumiti termeni si conditii din contractul de franciza.
Astfel, in prezent, fata de perioada de boom economic, ei pot cere sa platesca in rate taxa de intrare in retea, pot ajunge la o taxa diminuata sau sa obtina o micsorare a targetului.
In aceste conditii, in 2011 au intrat pe piata din Romania lanturi de magazine precum H&M sau Le Roy Merline, tendinta mentinandu-se s