Timpul de efectuare a unui "plin de electricitate" pentru automobilele alimentate "la priză", ar putea fi redus la numai cinci minute, adică aproape la fel ca în cazul mașinilor ce folosesc carburant. Cel puțin aceasta este concluzia la care au ajuns specialiștii de la ABB, colosul elvețian al tehnologiilor dedicate energiei și automatizării, relatează ANSA.
Un vehicul electric consumă între 150 și 200 Wh pe kilometru, ceea ce înseamnă că o baterie de 25kWh asigură o autonomie de circa 125-170 km la o viteză medie de rulare, adică circa 2 ore, pe o autostradă, în condiții meteo normale. ABB a studiat posibilitatea realizării unor baterii sofisticate, în măsură să se alimenteze ultrarapid la curent continuu, care urmează să fie instalate începând cu anul 2015 la bordul vechiculelor comerciale medii și mici, urmând ca soluția să fie extinsă ulterior și la mașinile mari.
Potrivit estimărilor specialiștilor elvețieni, investiția în infrastructurile destinate alimentării va fi de circa un miliard de dolari pe an, dar această sumă devine mult mai mare dacă se includ și aplicațiile pentru vehiculele grele. Un studiu al Băncii Mondiale, publicat în aprilie 2011, estima că până în 2020, volumul global al vânzărilor de vechicule plug-in va reprezenta 10% din totalul noilor vehicule și că peste 10 ani, piața mondială a vehiculelor electrice va atinge circa 250 de miliarde de dolari, scrie ziare.com.