"A devenit anormal pentru un profesionist în resurse umane să excludă din evaluările sale la recrutare o componentă atât de importantă şi reprezentativă a personalităţii cuiva. Tot mai des se întâlnesc cazuri când recrutarea are loc exclusiv prin intermediul social media, iar LinkedIn şi Facebook sunt principalele medii de sourcing", spune Sorin Faur, director human resources&outsourcing services în cadrul firmei de audit şi consultanţă fiscală BDO.
Reţelele sociale au devenit un instrument indispensabil în domeniul resurselor umane, având în vedere că accesarea contului de Facebook sau de LinkedIn a devenit o activitate cotidiană, iar noile generaţii de angajaţi nu pot înţelege cum au "funcţionat" generaţiile anterioare fără utilizarea social media.
"Recunosc că sunt tot timpul pe Facebook în timpul programului de lucru. Nu mă încurcă cu nimic, este doar un Tab deschis pe care îl verific din când în când, iar uneori îl mai folosesc şi în interes de serviciu", spune Cristina, 23 de ani, specialist la o firmă locală de cercetare de piaţă.
În opinia lui Sorin Faur, beneficiul pe care social media îl oferă este accesul la un număr mare de oameni, în mod gratuit (sau contra unor sume modice în cazul LinkedIn), în mediul lor natural, netrucat de intenţia de a se "orienta" la interviu după cum este mai bine.
"Una dintre principalele «probleme» în recrutare şi în derularea unui interviu este tocmai aceea de a obţine informaţii valide şi necosmetizate de la exact cel care este cel mai interesat să se prezinte într-o lumină mai bună. În afară de acest beneficiu, analiza cercului de prieteni şi a gradului de activism social spune o mulţime de lucruri despre cineva, de exemplu dacă este o persoană populară, dacă şi ce «share»-uieşte cu prietenii, locurile pe care le-a vizitat, impresiile pe care le comunică, lucrurile care îi plac. Pe LinkedIn, d