Google s-a folosit de o vulnerabilitate a programului de navigare pe internet de la Apple, Safari, pentru a-şi spiona clienţii şi a le urmări obiceiurile pe internet, cu scopul de a le afişa reclame relevante pentru obiceiurile lor.
Codul-sursă inserat de Google pe calculatoarele utilizatorilor săi, fără ştiinţa acestora, a fost folosit şi de alte trei companii de publicitate online, cu aceleaşi scopuri, a dezvăluit joi o anchetă a Wall Street Journal.
Tot ieri, compania Twitter a recunoscut că s-a folosit de aplicaţii asemănătoare celor prin care îţi găseşti prietenii conectaţi pe diferite site-uri, pentru a colecta fără consimţământul clienţilor agendele cu toate datele de contact din telefon, pe care le-a păstrat pentru o perioadă de 18 luni.
După ce cotidianul american a publicat dezvăluirea, Google a renunţat la codul infecţios pe care îl folosea.
Practic, un utilizator de Safari care interacţiona cu o reclamă livrată de Google pe un site permitea, fără să ştie, instalarea unui mic fişier care spiona mişcările utilizatorului pe internet.
Cei de la Google păcăleau setările de securitate ale browserului Safari, fie că era instalat pe iPhone sau pe computere Apple, cu toate că programul este făcut în aşa fel încât să blocheze instalarea neautorizată de astfel de mici fişiere de spionaj al obiceiurilor de navigare a utilizatorului, denumite "cookies".
Specialiştii în IT la care au apelat jurnaliştii americani au descoperit că 22 din cele mai accesate 100 de site-uri din lume instalau automat codul secret de la Google pe computerele Apple, dacă utilizatorul interacţiona cu o reclamă afişată pe site. În cazul terminalelor iPhone, 23 din cele 100 de site-uri "infectau" utilizatorii.
Printre site-urile care instalau codul Google, prin reclamele afişate, se numără youtube, ehow, aol, whitepages, photobucket, nytimes, deviantart, tm