Compania este prezentă în ţări mai exotice, precum Japonia sau cele din Orientul Mijlociu
Producătorul de cosmetice a început abia în ultimii ani să se intereseze şi de ţările din jur
Exporturile companiei clujene reprezintă în prezent aproximativ 10% din totalul cifrei de afaceri a companiei (110 milioane lei în 2011, n.r.), iar conducerea producătorului de cosmetice vrea să mărească această cotă în 2012. Maximul istoric al companiei a fost în urmă cu aproximativ 15 ani, când exporturile generau 20-22% din totalul încasărilor. Compania încearcă să atingă această cifră şi să o depăşească, intensificând, după o jumătate de secol de export, eforturile în pieţele vecine. "Farmec are o prezenţă de peste 50 de ani pe piaţa globală. Numele Farmec, mai degrabă Gerovital, se bucură de notorietate în Japonia, în Spania, în zona Orientului Mijlociu. Noi am avut chiar o problemă în ceea ce înseamnă Europa. Suntem prezenţi în aproape toate ţările din Europa, mai puţin în ţările vecine. A fost un fel de greşeală. O utopie. Colegii de dinainte au crezut că o să fie mai uşor să ne extindem în pieţe exotice, decât în ţările europene unde concurenţa este mai mare. Toate acestea în condiţiile în care consumatorii din ţările vecine ştiau de produsele noastre. Abia de curând ne-am îndreptat către Bulgaria, Republica Moldova. Am fi vrut să anunţăm extinderea şi în Ucraina, dar din cauza vremii nefavorabile, camionul care trebuie să vină să ia produsele nu a mai ajuns", a declarat, pentru Curierul Naţional, Mircea Turdean, CEO-ul Farmec Cluj. Şeful firmei clujene a spus că mai vrea să adauge Polonia în portofoliul ţărilor europene, în acest an.
Puterea de cumpărare şi agenţii de vânzări directe, problemele pieţei din ultimii ani
Potrivit oficialului companiei, una din cele mai mari probleme ale pieţei din ultimii ani a fost cea legată de puterea