Designer de sticlă şi artist decorator, olteanul Mihai Ţopescu afirmă că Bănia are toate atuurile culturale să candideze pentru acest titlu conferit de Parlamentul European
Revenit de la Târgul de sticlărie de la Frankfurt, Mihai Ţopescu (foto) - care mâine îşi aniversează ziua de naştere - a acordat un interviu GdS.
- Domnule Mihai Ţopescu, de la salariatul din 1994 al Fabricii de Sticlă din Târgu Jiu aţi ajuns acum să fiţi catalogat un Brâncuşi al sticlei!
- Această catalogare „Brâncuşi al sticlei“ este o prostie! Pentru mine, sticla, ca material de expresie, este la fel de importantă sau poate mai importantă decât bronzul, lemnul sau marmura, materiale cu care a lucrat Brâncuşi. Sticla, ca material de expresie, are mai multe calităţi plastice decât oricare alt material. Are culoare, are volum – unul interior şi unul exterior, are transparenţă, pe care alt material nu-l are. Acesta a fost şi motivul pentru care am mers spre sticlă şi nu spre altă disciplină a artei.
- Cum a fost acest drum al sticlei pentru dumneavoastră din 1994, când v-aţi înfiinţat un atelier propriu, şi până astăzi? Pe lângă bani, ce aţi investit în atelierul de la Târgu Jiu: curaj, har, creaţie, muncă...?
- Am început, într-adevăr, în 1994, când mi-am înfiinţat un studio în Târgu Jiu, în ideea de a avea un spaţiu unde să pot crea şi lucra. În acea perioadă, nici un artist nu avea atelier în Târgu Jiu deoarece FSN-ul din acei ani a avut grijă, prin „căţeii“ din Târgu Jiu, să ne dea afară din atelierele de creaţie. A fost foarte greu, nu aveam bani… Am încercat să-mi construiesc un spaţiu în Târgu Jiu, cât de mic, pentru a putea lucra. Am împrumutat bani din bancă, a fost o nebunie. Îmi aduc aminte că dobânda la împrumut a fost de 153 la sută! În fine, a fost perioada cea mai grea.
- Aşa-zisa perioadă romantică!
- A fost o nebunie c