Un studiu lansat de curând pe piață demonstrează că școala promovează standardele tradiționale, în care femeia este obligată să aibă grijă de copii și de casă, pe când bărbatul trebuie să producă bani, deci implicit să se ocupe de carieră.
Şcoala continuă la nivel de manuale şi programe să rezerve fetelor domeniul privat, al familiei, al educaţiei, al îngrijirii, iar băieţilor, cel public, al politicului, al forţei şi al deciziei, se arată în concluziile studiului publicat de flexi-training.ro.
Manualele nu conţin aproape deloc modele accesibile de femei de succes în carieră şi oferă, atât la nivelul ilustraţiilor, cât şi în conţinut, numeroase reprezentări stereotipe cu privire la rolurile de gen, perpetuând o imagine tradiţională, anacronică cu privire la acestea.
Femeile sunt preponderent soţii şi mame dedicate, devotate familiei, vulnerabile/dependente emoţional şi, prin urmare, puţin capabile de performanţă profesională, de a face faţă unei concurenţe în construirea unei cariere.
Bărbaţii/băieţii sunt prezentaţi în general ca fiind mult mai activi, cu o viaţă profesională semnificativ mai diversificată, deţinând puterea de decizie, dar şi mai agresivi, fiind cei care constituie exemple de comportament de tip distructiv. În sfera privată, prezenţa lor este una mai pasivă decât cea feminină.
Astfel, respondenţii de sex feminin care au participat la studiu consideră, într-o proporţie mai mare, că este de datoria femeilor să se îngrijească de treburile gospodăreşti, iar respondenţii de sex masculin îşi exprimă un acord mai puternic faţă de afirmaţia ce susţine că este de datoria bărbaţilor să aducă bani în casă.
De asemenea, femeile percep în mai mare măsură efectele negative pe care un nivel ridicat de implicare în viaţa profesională îl poate avea asupra creşterii şi dezvoltării copilului.