Guvernele care au fost la conducere în ultimii ani au cheltuit aproape 75 de miliarde de lei pentru repararea străzilor şi drumurilor de pe teritoriul României.
O analiză a Econtext.ro arată că în perioada 1997 - 2010, s-au cheltuit 74,42 miliarde de lei pentru construcţia şi repararea străzilor şi drumurilor din ţara noastră. Mai mult de jumătate din bani în ultimii trei ani.
Banii s-au dus atât către repararea străzilor şi drumurilor deja existente, cât şi pentru construirea altora noi.
La un curs mediu de 3,8 lei/euro, cei 74,42 de miliarde de lei ar echivala cu 19,6 miliarde de euro. Aproape cât împrumutul de la FMI şi celelalte instituţii financiare.
Construirea unui kilometru din autostrada Constanţa - Medgidia costă între 3,6 şi 5 milioane de euro, pentru tronsonul de Gilău şi Nadaselu costul este de maxim 4,8 milioane de euro/kilometru.
Dacă am lua ca referinţă un preţ de 5 milioane de euro pe kilometru, ar rezulta că suma de 19,6 miliarde de euro putea fi cheltuită pentru a construi 3.920 de kilometri de autostradă.
Mai mult decât are acum Marea Britanie! În prezent, România se ‚mândreşte' cu circa 350 de kilometri de autostradă.