Guvernul vrea să modifice legislaţia rutieră, pentru a îmbunătăţi siguranţa în trafic, prin aplicarea unor măsuri precum interzicerea aparatelor de detectare a radarelor, introducerea permiselor de conducere pentru mopede, interzicerea conducerii de ATV-uri pe drumurile publice (cu excepţia celor comunale şi numai cu aprobarea autorităţilor locale) sau obligativitatea absolvirii învăţământului minim obligatoriu (zece clase, în prezent) pentru obţinerea carnetului de şofer.
Printre soluţii apar însă şi suprataxarea proprietarilor care au mai multe maşini, introducerea taxei pentru congestie, promovarea mersului pe jos şi a mersului pe bicicletă, precum şi introducerea sistemul de "car-sharing" - mai mulţi cetăţeni folosesc o singură maşină, într-un scop comun.
"Strategia Naţională pentru Siguranţa Rutieră 2011-2020", document care s-a aflat în dezbatere publică, trebuie pusă în aplicare gradual, începând de acest an, de către Ministerul Transporturilor şi de cel de Interne, până în 2020.
Ce poţi face ca să îţi reduci perioada de suspendare a carnetului
Printre noutăţile propuse în legislaţia rutieră, Strategia mai aminteşte şi înăsprirea amenzilor pentru cei care depăşesc viteza legală, prin creşterea graduală, în funcţie de viteză, a duratei de suspendare a permisului şi a cuantumului amenzii, lucru care de altfel se aplică şi în prezent, prin incrementuri de 10 km/h.
De asemenea, şoferii ar urma să poată opta, pentru a obţine reducerea perioadei de suspendare a carnetului, să participe la programe de reabilitare comportamentală sau consiliere psihologică, la cursuri de conducere defensivă sau la efectuarea în spitale a unui stagiu de asistare a victimelor accidentelor rutiere.
În ce priveşte educaţia rutieră, Consiliul interministerial care a elaborat documentul propune posibilitatea conducerii fără carnet de şofer a unor autovehic