Cine promovează Clujul pentru a câștiga statutul european de capitală culturală.
Cluj-Napoca va fi promovat atât în ţară, cât şi peste hotare, printr-o asociaţie, al cărei membru fondator este Primăria Cluj-Napoca. Scopul principal al asociaţiei este promovarea municipiului pentru obţinerea titlului de capitală culturală europeană.
Asociaţia urmăreşte creşterea numărului turiştilor, atragerea acestora spre muzee şi alte obiective turistice, dar şi transformarea Clujului dintr-un oraş de tranzit într-unul de interes pentru turişti.
Ieri, la Primăria Cluj-Napoca, a avut loc semnarea actului constitutiv şi al statutului Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Clujean (APDTC) care numără nu mai puţin de 10 membri. Reprezentanţii asociaţiei au afirmat că sunt aşteptate şi alte ONG-uri care doresc să se înscrie.
Prin intermediul acestei asociaţii, Clujul ar putea deveni mult mai atractiv pentru turişti, iar municipiul să se transforme dintr-un oraş de tranzit într-unul de interes pentru turişti. Se urmăreşte crearea unor programe speciale prin care atât românii cât şi străinii să fie atraşi spre muzeele din Cluj-Napoca, festivalurile care au loc în oraş, dar şi alte obiective care nu sunt promovate.
„Sperăm să transformăm Clujul dintr-un oraş de tranzit într-unul turistic, să atragem mai mulţi turişti şi să organizăm programe turistice, să facilităm accesul turiştilor la muzee, dar şi la alte obiective turistice care nu sunt suficient promovate acum”, a declarat Martin Bikfalvi, preşedintele asociaţiei şi al Patronatului Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism, unul dintre membrii APDTC.
Promovarea Clujului pentru capitală europeană
Pe lângă creşterea numărului turiştilor şi promovarea oraşului atât în ţară cât şi peste hotare, scopul principal al asociaţiei este promovarea Cluj-Napoc